بانک هوشمند

برای نسل گذشته بانک به معنای ساختمان‌های بزرگ، طی کردن مسیری مشخص برای گرفتن وام و یا پس‌انداز کردن محسوب می‌شدو مشتری برای انجلم انجام هر کار بانکی نیاز به حضور فیزیکی در بانک داشت. امروزه بسیاری بانک را در کف دستان خود می‌بینند به طوری که تکنولوژی نحوه‌ی برطرف کردن نیازهای مالی و شیوه‌ی بانکداری را دگرگون کرده‌است. انقلاب دیجیتالی تعریف جدیدی از وظایف را برای مشتری و بانکدار تعریف کرده ‌است که در گذشته به یک باجه خلاصه می‌شده است.

در حال حاضر بانکداری برای مشتریان تبدیل به عملی شده است که در هرزمانی، هرکجا و به هر شکل توسط برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، ابزارهای انلاین و برقراری تعامل در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. سرویس‌هایی همچون دسترسی به حساب بانکی توسط تلفن هوشمند تا هشدار‌های بی‌وقفه نسبت به فعالیت مشکوک در حساب نیاز‌های مشتریان را در حدی بیش از قبل برآورده می‌کنند. تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها تبدیل به نقطه‌ی اصلی تماس بین بانک‌ها و مشتریان شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که برای نصف مشتریان برخوداری از محصولات اینترنتی و قابل دسترسی از تلفن‌های هوشمند مشخصه‌ای اصلی در انتخاب بانک مورد نظر است که باعث به وجود آمدن رقابت عظیمی بین سیستم‌های مالی شده است.

امروزه بانک‌های هوشمند در حال استفاده از فرصت به وجود آمده در نتیجه‌ی پردازش ابری برای ارتباط با مشتریان هستند به طوری که پیش از این وجود نداشت. آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی به عنوان مکانی برای تعامل با مشتریان، ارائه خدمات و محصولات و دریافت بازخورد از مشتیریان استفاده می‌کنند.

 

تکنولوژی هم‌چنین به بانکدارها این امکان را داده است که کار خود را به شکل بهتری و به صرفه‌تری انجام دهند. مسئولان وام‌ زمان خود را صرف تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده در نتیجه‌ی این ارتباط نزدیک می‌کنند و سعی در بهبود تصمیم‌گیری، پاسخگویی و ارتباط بین مشتری و بانکدار دارند. تکنولوژی هم‌چنین باعث تراز شدن زمین‌بازی برای بانک‌های کوچک در میان بانک‌های بزرگ شده است و اجازه‌ی رقابت در این بازار حساس را به آ‌ن‌ها داده است.

بالا