مراقبت از کودک با هوشمند سازی خانه و اتاق کودک

هوشمند سازی خانه و به تبع آن اجزای آن، به یکی از درخواست های مردم تبدیل شده است، و این روند هر روز بیشتر می شود. با هوشمند سازی، کنترل همه چیز در اختیار شما قرار می گیرد.

اتاق کودک هوشمند از جذاب ترین سناریو های هوشمند سازی خانه

شما می توانید به راحتی میزان مصرف انرژی را کنترل کنید و یا می توانید نورپردازی را به سلیقه و حال خودتان عوض کنید. اما شاید شما با خود فکر کرده باشید چطور می توانید از از کودکتان مراقبت کنید و او را بدون حضور مستمر خود در اتاق کنترل کنید. این کار با استفاده از ابزار های هوشمند سازی خانه امکان پذیر است. در واقع یکی از جذاب ترین سناریو های هوشمند سازی خانه، سناریو های مربوط به اتاق کودکان است.

 

بسیاری از والدین همواره نگران کودک خردسال خود هستند. اینکه بتوانند وضعیت کودک را مشاهده کنند و از تغییرات احتمالی وضعیت او با خبر شوند، برای والدین بسیار مفید و با اهمیت است. در زیر به چند سناریوی کاربردی برای مراقبت از کودکان  با هوشمند سازی خانه اشاره می کنیم.

 

 

تامین امنیت کودک با هوشمند سازی خانه

ساده ترین راه برای مشاهده وضعیت کودک خرد سال، مشاهده تصاویر اتاق کودک است. شما می توانید با نصب و استفاده از دوربین های تحت شبکه و یا هر نوع دوربین هوشمند دیگری از وضعیت کودک خود بدون حضور در اتاق او با خبر باشید.

یکی دیگر از سناریو ها، سنسور مگنت درب اتاق کودک است. اینکه در زمان هایی که خواب هستید، اگر کودک شما از اتاق خود خارج شود، شما به وسیله سناریو های مختلف از این اتفاق آگاه شوید. این مورد می تواند در تامین امنیت کودک به خصوص در خانه های ویلایی مفید باشد.

سناریوی دیگر، قصه گفتن برای کودک است. امکان پخش موسیقی و صوت برای کودک به صورت هوشمند وجود دارد. به عبارت دیگر پخش چیزی شبیه لالایی، موزیک های شاد و پخش داستان از سناریو های مورد علاقه والدین است.

در طرح اتاق هوشمند کودک علاوه بر کنترل شرایط محیطی اتاق کودک نظیر دما و نور، امکان نظارت تصویری بر کودک از هر مکانی وجود داشته و ساعات کار او با وسایل صوتی و تصویری داخل اتاق قابل مشاهده و کنترل خواهد بود.

در این طرح با استفاده از دوربین های تحت شبکه مخصوص اتاق کودک، مراقبت از کودک در هر زمان و مکان امکان پذیر است. در این سیستم با قابلیت پخش لالایی و ارتباط صوتی دو طرفه، امکان ارتباط سریع و آسان والدین با کودک وجود خواهد داشت. ضمن اینکه در کنار قابلیت دید در شب دوربین،با تشخیص صدای گریه کودک، به سرعت به والدین هشدار میدهد.

در سیستم اتاق هوشمند کودک با بهره گیری از ترموستات های هوشمند، دمای اتاق با دقت بالا اندازه گیری شده و با کنترل سیستم گرمایش و سرمایش، دما بر روی مقدار مناسب تنظیم میشود.

قوانین روشن و مشخص برای فرزندان، نقش بسیار مهمی در پرورش آنها دارد. در طرح اتاق هوشمند کودک به کمک پریزهای قابل کنترل و اتصال آنها به تلویزیون و کنسول های بازی، در صورت استفاده بیش از حد از این وسایل، والدین از طریق سیستم هوشمند از میزان استفاده فرزندان خود مطلع شده و بر عملکرد آنها تاثیر گذار خواهند بود.

بالا